Studentsupport i Zoom
Du kan få support på tre sätt: gå in i ett öppet Zoom-rum för direkt support, mejla din fråga till servicedesk@lu.se eller boka ett möte i Teams.
Zoom-rummet är öppet kl. 10–12 på måndagar, onsdagar och fredagar, och kl. 13–15 på tisdagar och torsdagar.
Supportens Zoom-rum – lu-se.zoom.us
Du är välkommen till Zoom-rummet även om du ännu inte har påbörjat dina studier vid Lunds universitet.
Du som redan är student vid Lunds universitet kan också boka ett personligt möte med supporten i Teams. Mejla då servicedesk [at] lu [dot] se – beskriv ditt ärende och ange att du vill boka ett möte. Supporten ringer upp dig i Teams, så se till att du är inloggad via ditt LU-konto.
Teamsguiden – canvas.education.lu.se
Vanliga frågor och svar
Svar på vanliga frågor hittar du på lu.se. Här är några exempel:
Hur aktiverar jag mitt LU-konto? – lu.se
Hur loggar jag in på Eduroam eller VPN? – lu.se
Var kan jag ladda ner programvaror? – lu.se
Tyck till!
Har du idéer om hur studentsupporten kan bli bättre? Mejla till digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se)