Tillgänglighet för Studera i en digital värld
Enheten för undervisningsstöd ansvarar för den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. På den här sidan beskriver vi hur Studera i en digital värld lever upp till lagkraven om tillgänglighet till digital offentlig service. Vi listar även eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du rapporterar brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från denna webbplats som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta oss via formuläret nedan.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta oss via formuläret nedan så att vi får veta att problemet finns.
Formulär för anmälan om bristande tillgänglighet
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta dem och påtala det.
Anmäl bristande tillgänglighet – digg.se
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är inte förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Otillgängliga delar beskrivs nedan.
Innehåll som inte är tillgängligt
- På grund av Lunds universitets grafiska profil förekommer det otillräcklig kontrast mellan text och bakgrund på enstaka informationsrutor.
- På startsidan finns en logga in direkt-ruta där länkarna går till externa webbplatser utan att det framgår i länktexterna. Det framgår dock i rutans rubrik.
Hur vi testat webbplatsen
Vi gör regelbundna interna testningar av webbplatsens tillgänglighet, manuellt och med hjälp av testningsverktyg.
Senaste bedömningen gjordes den 23 maj 2024.
Senast uppdaterad
Webbplatsen publicerades den 26 februari 2021.
Redogörelsen uppdaterades senast den 23 maj 2024.